نحوه شناسايي اسپم

تكنيك ها در سئو سايت

چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۰۳

نحوه شناسايي اسپم

۱۵۱ بازديد

اسپم چه ميباشد و چه‌گونه آن ها را شناسايي كنيم؟

 

اسپم به معناي پيام الكترونيكي(سئو ماركتينگ) است كه سواي التماس گيرنده و براي اشخاص بي‌شمار نبي مي گردد .

يكي مشهورترين اشكال اسپم , هرزنامه‌ها هستند اما اسپم قادر است دربرگيرنده اسپم در پيام‌رسان‌ها , اسپم در گروه‌هاي خبري , اسپم در بخش نظرها وبلاگ‌ها و مواقعي از اين قبيل باشد .

https://lnkd.in/ehC7XDu

به سوءاستفاده از ابزارهاي الكترونيكي مثل : آدرس اينترنتي , مسنجر , گروه‌هاي خبري ايميلي , نمابر , اس ام اس و . . . براي ارسال پيام به خيل عظيم و به صورت ناخواسته اسپم ميگويند و با اعتنا به هزينه كم اين روش نسبت به پست سنتي كه در گذشته براي ارسال پلاك به پلاك تبليغات مورد استعمال قرار مي‌گرفت و همينطور ناقص بودن ضوابط بين‌المللي براي محدود كردن هرزنامه , اين قبيل ايميل‌ها در تراز وسيعي ارسال مي شوند .

 

spamming

اسپم چه ميباشد و چه‌گونه آن ها را شناسايي كنيم؟

 

اسپم به معناي پيام الكترونيكي(سئو ماركتينگ) است كه سواي التماس گيرنده و براي اشخاص بي‌شمار نبي مي گردد .

يكي مشهورترين اشكال اسپم , هرزنامه‌ها هستند اما اسپم قادر است دربرگيرنده اسپم در پيام‌رسان‌ها , اسپم در گروه‌هاي خبري , اسپم در بخش نظرها وبلاگ‌ها و مواقعي از اين قبيل باشد .

https://lnkd.in/ehC7XDu

به سوءاستفاده از ابزارهاي الكترونيكي مثل : آدرس اينترنتي , مسنجر , گروه‌هاي خبري ايميلي , نمابر , اس ام اس و . . . براي ارسال پيام به خيل عظيم و به صورت ناخواسته اسپم ميگويند و با اعتنا به هزينه كم اين روش نسبت به پست سنتي كه در گذشته براي ارسال پلاك به پلاك تبليغات مورد استعمال قرار مي‌گرفت و همينطور ناقص بودن ضوابط بين‌المللي براي محدود كردن هرزنامه , اين قبيل ايميل‌ها در تراز وسيعي ارسال مي شوند .

 

spamming

تقابل با اسپم

براي رويا رويي با نامه‌هاي الكترونيك تحميلي تا به امروز روش‌هاي زيادي ساخت شده و اين پروسه با توجه به بعدها گسترده آن , كماكان ادامه داراست . شايسته ترين تكنولوژي‌ اي كه اكنون براي توقف اسپم موجود هست , به كار گيري از قابل انعطاف افزارهاي فيلترينگ است . اين گونه برنامه‌ها‌ , وجود سوييچ واژه‌هاي خاصي را در خط مورد پيام , بررسي و در صورت شناسايي آن‌ها , طومار الكترونيك متبوع را حذف مي‌‌‌كنند .

فيلترهاي اسپم

غربال اسپم , نرم‌افزاري است كه به سرويس‌دهنده ايميل امداد مي نمايد تا از عبور اسپم‌ ( هرزنامه‌ ) دوري نمايد . اين غربال اين كار را معمولاً با شناسايي فرستنده پست الكرونيكي يا اين كه كلماتي كه راجع به و نوشته ايميل به كار رفته انجام مي دهد . اين فيلترها سعي بر تشخيص اين گونه ايميل‌ها و دوري از ورود آنان به صندوق‌پستي كاربرانشان يا اين كه نشانه‌گذاري آن ها به‌عنوان اسپم ميكنند . غربال تطبيقي , نوعي از غربال است كه ميتواند اشتباهاتش در تشخيص اسپم‌ها را تصحيح نمايد و با آشنا شدن بيشتر با لغات يا اين كه حقه‌هايي كه در اسپم‌ها به‌كار مي‌رود در تشخيص اسپم‌ها خوبتر و دقيق‌تر عمل نمايد . فرستندگان اسپم هر روزه در اكنون استعمال از ابزار و روش‌هاي پيچيده‌تري براي عبور دادن نامه‌هايشان از فيلترهاي اسپم تطبيقي ميباشند .

مهم‌ترين شيوه مقابله با اسپم , يادگرفتن يوزرها وب است . بعضي توصيه‌هاي فردي هم دراين باره عبارت از :

 

نخستين : عملكرد كنيد دو پست الكرونيكي داشته باشيد ; يكي را براي ثبت‌نام در سايت‌ها به كارگيري نمائيد و از ديگري براي ايميل‌هاي خصوصي‌تان استفاده فرماييد .

دوم : درصورتي كه ميخواهيد در وبلاگتان نشاني ايميلتان را بنويسيد به جاي به كار گيري از كاراكتر @ از عبارت هاي شبيه مثل «ات» به كارگيري فرماييد تا بوسيله موتورهاي جست‌وجو مورد جست‌وجو قرار نگيريد .

سوم : به هيچ عنوان پاسخ اسپم‌ها را ندهيد چون فرستندگان اسپم به حقيقي وواقعي بودن نشاني نشاني اينترنتي پي مي برند و اسپم‌هاي بيشتري برايتان مي‌فرستند .

چهارم : در حالتي‌كه براي پست الكرونيكي خصوصي‌تان هم اسپم نبي شد فورا آن اسپم را «بلاك» نماييد . براي ديگر اكانت‌هايتان نيز ميتوانيد اين كار را انجام دهيد .

پنجم : تلاش نماييد حتي‌الامكان از عضويت در گروه‌ها و سايت‌ها بپرهيزيد چون بعضي سايت‌ها ايميل‌هاي يوزرها خويش را به شركت‌ها مي فروشند و اين شركت‌ها از آن ايميل‌ها براي فرستادن اسپم به كار گيري مي كنند .

ششم : به هيچ عنوان گول عنوان‌هاي وسوسه كننده ايميل‌ها را نخوريد .

هفتم : آدرس اينترنتي هاي خويش را در outlook در دست گرفتن كنيد , به دليل آن كه outlook اين قابليت را به شما مي‏دهد تا براحتي پست الكرونيكي را در پوشه junk Mail اخذ نمائيد و بعدا در حين مطلوب نسبت به پاك سازي آنان مبادرت فرمائيد .

 

پيامك هاي اجباري , آدرس اينترنتي هايي كه سواي سفارش و به تحميل اخذ مي‏كنيد , گوشي تلفن هايي كه به شما مي‏شود براي تبليغات و . . . هر روش ارتباطي كه شما بصورت اجباري با آن مواجه مي‏شويد تا به اجبار از مال يا اين كه خبر يا اين كه خدماتي دور انديشي پيدا نمائيد اسپم است و به شما سفارش مي‏كنيم تا تحمل خويش راكمي افزايش دهيد , به اين ادله كه بعد از گذشت اندك هنگامي شما مي‏توانيد فقط با تماشا تيتر يك مقاله به اسپم بودن آن پي برده و آنرا تميز فرمائيد .

كامنت ( نظر ) اسپم چيست؟

در‌اين مدل رباتي هايي آغاز به انتشار مطالب غيرعادي در بخش نظرها مي كنند كه‌اين هم گه گاه تبديل به نيز ميشود .

چگونگه از اسپم دوري كنيم؟

 

هرزنامه به اصطلاح اسپم , همينطور به اسم UCE ( پست الكرونيكي تجاري تحميلي ) يا اين كه UBE ( ايميل بلااستفاده نشده ) شده و به نگراني فزاينده دور از شوخي براي هر هر كه در اكنون به كارگيري از سرويس ها پست الكرونيكي است تبديل شده . بيشتر اسپم يك دسته از تبليغات تجاري است كه از نگاه اقتصادي قابل پذيرش است چون آدرس اينترنتي يك فرستنده فراوان محسوس است . در‌صورتي‌كه تنها كسري از اخذ كنندگان يك پيام اسپم , كالا تبليغاتي را خريداري نمايند , اسپم ها پول مي گيرند و نقص‌ اسپم ادامه دارااست .

 

هرزنامه ها نشاني هاي گيرنده را از منابع قابل دسترس همگاني اخذ مي‌نمايند , از برنامه هايي براي گردآوري نشاني ها در اينترنت استفاده مي نمايند و به آساني از لغت طومار ها به كار گيري مي نمايند تا حدس هاي خودكار را در نامهاي كاربري مشترك در يك دامنه معين نمايند .

 

اسپم زدن از ديد سياسي در چند سرزمين مورد بحث قرار گرفته است و در بعضا از نقاط با نتيجه ها مختلف به ثبت رسيده است . هرزنامه ها اكثر زمان ها پيام هاي خويش را براي گول زدن مقررات , قانون ها ارائه دهنده سرويس ها و ليست ضد اسپم استفاده مي‌كنند كه بوسيله قابل انعطاف افزارr ضد هرزنامه به كار گيري مي شود .

 

اكنون بيش از 90 درصد از پيام هاي آدرس اينترنتي ارسال شده در سراسر عالم تحت عنوان اسپم شناخته مي شود و ابزارهاي جنگ با هرزنامه براي همگي يوزرها پست الكرونيكي زياد با اهميت است .

spam چيست؟

 

اسپم به صورت فزاينده اي از روش كامپيوتر توسط ويروس ها ايجاد مي شود . ويروس سازان و اسپم ها عملكرد هاي خويش را براي به خطر پرت كردن سيستم هاي كامپيوتر هاي بي گناه و تبديل آنها به هواپيماهاي سواي سرنشين و يا اين كه زامبي ارسال هرزنامه متمركز مي‌نمايند . اين برنامه هاي مخرب با گاز در حال گسترش و ساخت ميزان متعددي از هرزنامه كه وانمود مي كنند از نشاني هاي رسمي ارسال مي گردند .

 

داراي اهميت است كه كليه صاحبان رايانه همراه نصب و مراقبت قابل انعطاف افزارهاي ضد ويروس براي دوري از كثيف شدن رايانه همراه خويش و ممكن است سواي دانستن آن ها تحت عنوان يك منشا اسپم تبديل شوند .

تأثيرات spam

 

به جز ميزان تحميلي كه در هر روز وارد صندوق پستي ميليون ها نفر از يوزرها آدرس اينترنتي بي گناه مي شود , اسپم ها مي توانند تاثير بيشتري بر روي خدمت هاي نشاني اينترنتي و يوزرها خويش داشته باشند .

 

مثل اكثري از سرويس ها آدرس اينترنتي , Runbox نظير بخش اعظمي از اسپم ها با به كار گيري از اپليكيشن پباده سازي شده ويژه براي ساخت هدرهاي آدرس اينترنتي خطا و از نشاني ها , جعل شده‌است . با استفاده از اسم هاي متفاوت سرور و دامنه ها , آنان سبب ساخت اشتباه مديران دامنه , خدمت هاي نشاني اينترنتي و قربانيان هرزنامه مي گردند و منشا واقعي پيام را مخفي مي كنند .

 

سرقت كردن نشاني هاي حقيقي يوزرها هم همگاني است . غالبا اين پيام ها از فيلد From نمايش داده مي گردند مثل ‘ Lisa W Harold ’ info@runbox . com . لطفا دقت داشته باشيد كه چنين پيامهايي هيچ رابطه حقيقي و واقعي با Runbox ندارند . براي ديدن آنچه كه يك Header Runbox حقيقي وواقعي به نظر مي رسد , به اين نمونه نگاه فرماييد . Runbox به هيچ وجه آدرس هاي پست الكرونيكي يوزرها را توزيع نمي كند و به صورت بدون واسطه يا اين كه غير بدون واسطه منشاء اسپم نيست .

 

يك سري خدمت ايميل زير تأثير پيام هاي غير حقيقي داعيه مي شود كه از مديران خدمت مي‌باشند , ابلاغ مي‌نمايند كه اكانت كاربري بسته گرديده اند و نياز به مبادرت برخي از استفاده كننده ها براي بازگشايي دوباره دارند . چنين پيامهايي اكثر اوقات دارنده ويروس هستند و بايستي ناديده گرفته يا اين كه حذف شوند .

https://lnkd.in/e7u92JE

Runbox برخي اوقات , مثل اكثري از دامنه هاي نشاني اينترنتي موجود در دسترس عموم است , بوسيله بعضا خدمت هاي ديگر و دامنه هاي محرمانه مسدود شده‌است . ما مدام در چنين مواقعي پيگيري مي‌كنيم , ولي بعضي خدمات و خدمت دهنده ها قصد به در نظرنگرفتن تلاش براي آگهي به آن‌ها دارا هستند .

اسپم چه چيزي است و چه گونه آنان‌را شناسايي كنيم؟

در شرايطي كه پيامهايي اخذ فرماييد كه داعيه مي نمايند از سرويس ها پرداخت مانند PayPal , eBay , شركتهاي مالي يا اين كه چه بسا Runbox استعمال مي‌كنند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.